Dieta Dukan – Etapa 3: CONSOLIDARE

In sfarsit, am ajuns sa scriu si despre a 3- a etapa a dietei Dukan, cea de Consolidare!

the dukan diet recipe book Dieta Dukan   Etapa 3: CONSOLIDARE

Desi imi propusesem initial sa scad 10 kilograme, in cea de-a 2- afaza  am hotarat sa ajung la 15 icon razz Dieta Dukan   Etapa 3: CONSOLIDARE !

Am slabit, pana acum, aproape 14 kilograme! Desi mai am 1 kilogram pana la telul final, am decis sa trec la etapa a 3- a, pentru ca oricum voi mai slabi 1-2 kilograme si pe parcursul acesteia, fiind o etapa destul de lunga!

Astfel, scopul perioadei de consolidare este de a obisnui corpul sa ramana la greutatea obtinuta, educandu-l sa se alimenteze corect si sa nu mai faca depozite.

!!! Durata acestei perioade este fixa: exact 10 zile pe kilogram pierdut!!!

Etapa de consolidare este impartita in 2 perioade egale, Perioada I si Perioada II, astfel:

In cazul meu, am slabit 14 kilograme, deci voi avea 140 zile de Consolidare, adica 70 zile Perioada I (= 1 masa alimente amilacee + 1 masa de Sarbatoare/ saptamana) + 70 zile Perioada II ( = 2 mese alimente amilacee + 2 mese de Sarbatoare/ saptamana)

Ce putem manca in etapa aceasta?

  • Toate alimentele din perioada de atac

  • Toate alimentele din perioada de croaziera

Asadar, proteine si legumeputeti consuma proteine si legume oricand, in orice cantitati, fara a alterna intre ele. Aveti grija sa respectati in continuare lista cu alimente permise in primele 2 etape!

+ Noile carnuri:

- Carne de miel – incercati sa mancati portiunile cele mai slabe ale mielului

- Carne de porc – la fel, incercati sa mancati doar portiunile cele mai slabe (nu coaste, spate, etc).

- Sunca

  • 2 linguri de tarate de ovaz pe zi

  • Fructe goji – 3 linguri pe zi

  • Cel putin un litru si jumatate de apa pe zi

  • 25 de minute de mers pe jos pe zi

!!! La acestea se adauga:

  • O portie de fructe pe zi

- cu exceptia bananelor, strugurilor si cireselor, fructelor seci (nuci, alune, seminte, etc.)!

- de exemplu:un mar pe zi, o para pe zi, o portocala, un grepfrut, o piersica, o nectarina, o ceasca de capsuni sau de zmeura, o felie de pepene galben sau de pepene verde, doua kiwi, doua caise, un mango mic sau o jumatate dintr-un mango mai mare.

Atentie! Puteti sa consumati o portie din fructele mentionate mai sus pe zi oricand dar nu seara! Doctorul Dukan recomanda fructele in urmatoarea ordine (incepand cu cele mai recomandate la cele mai putin recomandate):

  • Cel mai bun este marul
  • Dupa vin capsunile si zmeura
  • Dupa pepenii
  • Grepfrutul si
  • In ultimul rand kiwi, para, piersica, caisa, nectarina si mango.
  • Doua bucati de paine integrala pe zi

  • 40 de grame de branza pe zi

- o portie pe zi, oricand = 40 grame: doar branzele tari de genul Bonbel, Gouda, etc. Deci evitati toate branzele fermentate de genul camembert, roquefort si cele de oaie.

  • 1 portie de alimente amilacee pe saptamana in prima jumatate a perioadei de Consolidare ( Perioada I)/ 2 portii de alimente amilacee pe saptamana in a doua jumatate a perioadei de Consolidare ( Perioada II)

      – Pastele: o portie = aproximativ 220 de grame. Incercati sa le consumati cu sosuri fara unt sau ulei – adica pe baza de rosii, ceapa, etc.

      – Cuscusul, mamaliga, bulgurul: o portie = aproximativ 200 de grame pe zi.

      – Lentilele: o portie = aproximativ 220 de grame.

      – Orezul si cartofii: o portie = 150 grame de orez alb si 220 grame de orez integral. Cartofii pot fi consumati cu coaja sau fara atata timp cat nu sunt fripti.

  • 1 masa de sarbatoare pe saptamana in Perioada I/ 2 mese de sarbatoare pe saptamana in Perioada II

!!! O singura masa (adica mic dejun sau pranz sau cina) nu o zi intreaga! Doctorul  va recomanda sa mancati Cina in acest fel deoarece este cea mai satisfacatoare!!!

!!! O masa de sarbatoare inseamna ca puteti manca orice doriti: un aperitiv, antreu si desert – fiecare consistand din absolut orice alimente!!!

!!! Doua conditii:

  • sa nu mancati niciodata mai mult de o portie din fiecare fel de mancare! (o portie normala de felul 1 + o portie de felul 2 + un desert, un pahar de vin);
  • niciodata sa nu mancati doua mese de sarbatoare succesive!
  • 1 zi doar de proteine ca si in perioada de atac pe saptamana

Joia va trebui sa mancati doar proteine, exact ca si in perioada de atac. Daca cumva, dintr-un motiv exceptional, intr-o saptamana nu puteti mentine joia, atunci mancati proteine miercuri sau vineri, dar saptamana urmatoare veti reveni la ziua de joi.

Nu sariti peste etapa de consolidare pentru a nu recastiga toate kilogramele pierdute!

Mai multe detalii aici.


This entry was posted in Dieta Dukan and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>